CeritaSiAbangJambu
Life is never this sucks if i wasn't do what i did


the past is the past, but it is there to be remembered

kenangan di pondok(sekolah agama kampung)
@ Friday, December 12, 2008 ; 12:08 AM



Asal korangtahu,aku baaru balik dari menuntut ilmu Al-Quran di Terengganu..dekat lah dengan kampung aku...well,korang mesti pernah dengar pondok,iaitu,tempat belajar agama..mula2 aku gerun gak nak apply masuk pondok ni,,yer lah,,korang tau kan,pondok,yang terkenal dengan cikgu garang nye..so,11 ari bulan 11 kalau x silap aku lah,aku pun masuk institusi pondok ni..1st impression aku dgn tempat ni,,wah ni sekolah ke ape ni???bapak ar!!!!maklum ar,,aku x pernah agy masuk kampung yang macam uw (d gong lilit,terengganu)....tambah2 lagi,,aku sorang je je,,budak kl kt situ...hehehe(tapi kelahiran terengganu ma....)1st day kt situ mcm nak menangis lah...korang tak tahu,,bila malam tempat uw gila babi lah gelap,,d tambah pulak dengan musim hujan skrg....aku g blaja situ ngan sedara aku,,ammar...soo,x lah aku kesunyian,,at least,,ada gak orang teman aku...hari demi hari,,aku makin biase dengan keadaan sekeliling...kawan pon ramai,,tambah2,,aku,Ammar dan dauh jadi kepala bully kt tempaat tu.....best......kitorang semua di pondok macam siblingz,,bergurau dan gelak bersama.......makan dalam dulang...main bersama.....gaduh pun bersama,,mandi bersama,semua lah.....apa yang aku tak buat bersama,aku pun x ingat(semua lelaki yg belajar di pondok tu)........dan,,,yang paling menyedihkan,,,saat gembira bersama itu,,bukan berkekalan....cumalah seketika.....setelah 3 minggu bersama,maka tamat lh pengajian...aku terpaksa berpisah dengan adik2 dan abang2 ku....ada yang happy,dapat balik umah,,tidur dengan famili,dan ada yang berat hati...macam aku....
buat kawan2ku
-mahpuz
-dauh
-abg aiman
-loh
-ejat
-zehe
-mi
-aidil
-faiz
-pok ku
-irpang
-elmi
-pok nik
-syimeer(toyol)
-athir
-audi
-afiq
-pawwah
aku rindu dan sayang korang....
aku harap,,kita jumpa lagi.....

UMUM
follow the rules and listen up
salam diberi !
tq kerna membca ini blog :D
this is true about me life.sory lau ada terasa.
im not a perfect boy,or a good boy,it is just me
love you guys..
bioldate
me, myself and i
all you need to know
a boy,a student,Science Rembau,im 15 years old,a Terengganurian,
Johanian,Lycan,Retardian Ownz~~