CeritaSiAbangJambu
Life is never this sucks if i wasn't do what i did


the past is the past, but it is there to be remembered

read!
@ Saturday, August 22, 2009 ; 3:54 PM


hadis kt bwh buat aku tergerak hati nak forward kt sume org islam...korang bce smpy habis...1 Ramadan pada tahun 2012 akan jatuh pada 20hb July iaitu hari Jumaat, jadi 3hb August 2012 bersamaan 15 Ramadan jatuh juga hari Jumaat.Ini adalah sama dengan apa yg tertulis dlm hadis nabi berkenaan huru-hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu pada hari jumaat 15 ramadan tahun tidak dinyatakan. Diriwayatkan akan terjadi perkara di bumi ni yang akan mengejutkan semua orang dr tidur kerana satu suara yang amat dahsyat akan kita dengari dilangit, ianya bukan lah kiamat akan tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanyalah 1/3 shj. NASA Amerika juga ada melaporkan 21-12-2012 planet X akan lintas dekat bumi ni. Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu........ALLAH sahaja maha mengetahui.. ......... cuba kita tengok hadis nabi kat bawah ni dan kenyataan pasal calender islam 2012.Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari ping ita nnya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah te lin ga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".p/s: cube tgk kalendar islam thn 2012 nanti...15 ramadhan adalah hari jumaat...wallahualam....
UMUM
follow the rules and listen up
salam diberi !
tq kerna membca ini blog :D
this is true about me life.sory lau ada terasa.
im not a perfect boy,or a good boy,it is just me
love you guys..
bioldate
me, myself and i
all you need to know
a boy,a student,Science Rembau,im 15 years old,a Terengganurian,
Johanian,Lycan,Retardian Ownz~~